아무거나 만들기 製作 Maker/참고 자료

[번역] Ferdinand Painting, Color Modulation Style - 4. 상세 파트 변조 (Detail Modulation)

미친도사 2020. 3. 3. 22:34

수년 전에 활동하던 모형 카페에 번역해서 올린 글인데, 블로그에 없어서 옮겨옵니다.

이 글은 2009년에 쓰여진 글인데 당시엔 컬러 모듈레이션 도색 기법이 막 관심을 끌던 시기였지요.
이제 보니, 글쓴이가 TANKart 시리즈 냈던 Mike Rinaldi군요. 헐. 이 글은 그 책들 나오기 이전 글입니다.

원문 링크: http://www.missing-lynx.com/articles/other/modulationmr_1.html

 

Ferdinand Painting, Color Modulation Style by Mike Rinaldi

Home > Articles > Other > Ferdinand Painting, Color Modulation Style   Ferdinand Painting, Color Modulation Style by Mike Rinaldi Introduction Sports. We have all experienced them at some level or another, even if just as a spectator. One binding factor in

www.missing-lynx.com



Detail Modulation
상세 파트 변조

The next step is to paint all of the smaller details like hatches, covers, vents, grilles, etc. with various lighter yellow and tan shades in an effort to bring out these smaller details--the intent of which is to enhance them for the viewer. The contrast between the colors for these details and the base coat should be related and within reasonable limits.
다음 단계는 해치, 덮개, 벤트, 그릴 등과 같이 더 작은 모든 부분들을 도드라져 보이게 하기 위해 다양한 더 밝은 노랑색과 TAN 그림자 도색이다.
이 디테일들과 기본 도장의 색상 간의 대비는 연관이 있어야 하며 적당한 제약 속에 있어야 한다.
(너무 동떨어지게 하지 않아야 한다는 의미인 듯)

 
For this step, I use Lifecolor acrylics because of their exceptional brush painting qualities. I make multiple mixes from Light Stone, Italian Sand, and Yellow, and brush them onto the many small surface details present, applying the lightest colors to the upper front areas, and going progressively darker as I move to the rear of the model. I also paint the gun barrel, mantlet, and travel lock at this time. (These are subjective choices and only intended to provide variation from the large amount of yellow.)
이 단계를 위해, 난 뛰어난 붓질 품질 때문에 Lifecolor 아크릴을 사용한다.
Light Stone, Italian Sand, Yellow로부터 여러 혼합색을 만들고, 여러 작은 부품들의 표면을 위쪽 앞면은 가장 밝으면서 모형의 뒤(사진에서의 앞뒤가 아닌, 전차의 물리적인 뒤쪽 방향)로 가면서 점차적으로 어둡게 하면서 붓질한다.
포신, 캔버스, travel lock(뭐지?)도 이번에 칠한다. (이것들은 내 맘대로의 선택이며 상당량의 노랑으로부터의 변화를 부여하기 위함이다.)

This step is the second main painting process of CM. Once the base coat gradations are airbrushed, the rest of the painting is handled in this manner. Throughout the entire project I am mindful of the contrast that was built up, and it is this contrast that makes CM work properly--too little and the subsequent weathering will make it all but disappear. That is also part of the reason I chose to practice on this model first; to get a feeling for the right balance between the light and dark areas, and the surrounding surface details.
이 단계는 CM 기법의 두번째  메인 도색 과정이다.
일반 기본 도장의 그라데이션이 에어브러시로 칠해졌다면, 도색의 나머지는 이런 방법으로 행해진다.
전체 프로젝트를 통해 형성될 대비를 염두에 두고, 이것이 CM 작업을 제대로 구현되게 하는 대비(contrast)이다. - 너무 적은 표현과 다음에 행해질 웨더링이 이것을 모두 할 것이지만 사라질 것이다.
(너무 적게 표현하거나 웨더링을 해도 대비가 되겠지만, CM 기법은 사라질 것이라는 말인 듯)
그것 또한 내가 우선 이 모형에 연습하기로 정한 이유이다: 밝고 어두운 부분, 그리고 주변 표면 디테일 간의 적당한 밸런스 감을 얻기 위함이다.

===============================================================

참고/역자주

- 이번 것은 짧네요. 그런데, 마지막 문단은 좀 난해합니다. -_-"

 

[번역] Ferdinand Painting, Color Modulation Style

1. 서문

2. 준비

3. 에어브러싱 단계

4. 상세 파트 변조 (Detail Modulation)

5. 유화 물감으로 디테일 강조하기 (Enhancing Detail with Oil Paints)

6. 유광 클리어와 클리어 옐로우 (Clear Gloss and Yellow)

7. 치핑 (Chipping)

8. 워싱 (Washes)

9. 헤어 스프레이의 빠른 레이어 (Quick Layer of Hair Spray)

10. 모형을 더럽힐 시간 (Time to Get the Model Dirty)

11. 위장을 추가한다면? (How About Adding Camo?)

12. 최종 요소와 소감 (Final Elements and Thoughts)

반응형